Hello,
I've got a little problem. I don't know how i can use autocomplete in AngularJS. The whole project is ASP.Core page with angularjs scripts.
Right now it looks like this:
<ej-autocomplete e-select="select" id="searchSlownik" locale="pl-PL" min-character="0" width="100%" filter-type="@FilterOperatorType.Contains">
<e-datamanager url="/Slownik/WszystkieSlowniki" adaptor="UrlAdaptor" offline="false"></e-datamanager>
<e-autocomplete-fields key="SlownikId" text="Nazwa" />
</ej-autocomplete>
It work's but i need to access selected item in AngularJS script. How can i add a AngularJS function to select event?
Right now i ended with something like this but it not working.
<input ej-autocomplete e-select="select" id="srch" e-locale="pl-PL" e-min-character="0" e-width="100%" e-filter-type="@FilterOperatorType.Contains" e-fields-key="SlownikId" e-fields-text="Nazwa" e-datamanager-url="/Slownik/WszystkieSlowniki" e-datamanager-adaptor="UrlAdaptor" e-datamanager-offline="false"/>
The problem is with datamanager. I don't know if it's proper way to configure it.
<html lang="en" ng-app="Autoapp">
<body ng-controller="AutoCtrl">
<div class="content-container-fluid">
<div class="row">
<div class="cols-sample-area">
<h3>Autocomplete1</h3>
<ej-autocomplete id="searchSlownik" min-character="0" width="100%" watermark-text="searchSlownik" query="ej.Query()" filter-type="@FilterOperatorType.Contains" select="onselect">
<e-datamanager url="Home/GetData" adaptor="UrlAdaptor" offline="false"></e-datamanager>
<e-autocomplete-fields key="Id" text="Subject" />
</ej-autocomplete>
<br />
<br />
<br />
<h3>Autocomplete2</h3>
<input ej-autocomplete id="srch" e-min-character="0" type="text" e-datasource="dataList" e-watermarktext="searchSlownik" e-query="dataquery" e-select="onselect" e-fields-key="Id" e-fields-text="Subject" e-width="100%" />
</div>
</div>
</div>
<script>
var dataManger = ej.DataManager({
url: "Home/GetData",
adaptor: "UrlAdaptor",
offline: false
});
var query = ej.Query();
angular.module('Autoapp', ['ejangular'])
.controller('AutoCtrl', ['$scope', '$timeout', function ($scope, $timeout) {
$scope.dataList = dataManger;
$scope.dataquery = query;
$scope.onselect = function (e) {
alert("select is triggered")
}
}]);
function onselect(e) {
alert("select is triggered")
}
</script>
</body>